Den Haag The Netherlands,
06
Maj
2020
|
08:53
Europe/Amsterdam

Landal GreenParks gør sin entré i den samlede top-10 og er for tredje år i træk det mest bæredygtige rejsebrand

For tredje år i træk er Landal GreenParks blevet udnævnt til det mest bæredygtige hollandske rejsebrand i kategorien Travel & Leisure. Dette er resultatet af Sustainable Brand Index i 2020. Ferieudbyderen står i år desuden i den samlede top-10 af mest bæredygtige brands. Sustainable Brand Index blev i år for fjerde gang afholdt i syv kategorier.

Sustainable Brand Index er en international uafhængig undersøgelse af bæredygtighed og kommunikation inden for forbrugerbrands. I Europa interviewes der årligt 58.000 forbrugere i Sverige, Norge, Danmark, Finland og siden 2017 også i Holland. Der er i år blevet bedømt 1348 brands i Europa, hvoraf 175 fra Holland. Mere end 7.700 hollændere er blevet bedt om at bedømme kendte brands i forhold til bæredygtighed. Landal GreenParks fører an inden for Travel & Leisure, en af de fjorten sektorer i syv brancher, som de forskellige brands er fordelt over. Den samlede vinder blev Tony’s Chocolonely (fødevaresektor). Derudover blev de følgende branchevindere bekendtgjort: IKEA (detailhandel), Albert Heijn (supermarkeder), Greenchoice (energi), ANWB (mobilitet), Tesla (biler), Rabobank (banker) og Landal GreenParks (travel & leisure).

“Vi er virkelig stolte af denne værdsættelse! Landal GreenParks er for tredje gang i træk udnævnt til det mest bæredygtige hollandske rejsebrand. Dette vil vi gerne takke vores medarbejdere, partnere og gæster for, da vi gør det i fællesskab,” udtaler Dirk Anbeek, administrerende direktør for Landal GreenParks. “Sammen vil vi skabe uforglemmelige ferier med en positiv indflydelse på naturen, nærområdet, mennesker og klimaet. Vi lader vores gæster opleve naturen og stimulerer dem til at tage bevidstheden om vores omgivelser og kærligheden til naturen med hjem. Den nuværende usikre situation understreger vigtigheden af bæredygtighed. Hos Landal tager vi ansvar, og fortsætter vi med at investere i et bæredygtigt samfund.”